Thank you Abang !!

5.5.15


Assalamualaikum.
Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang.

Tiba masanya menge'post' entry baru setelah lama bermaharajalela dengan kerja- kerja segala bagai. Sabtu lepas tengah bersembang-sembang dengan hati riang bersama keluarga tercinta, abang datang kat ruang tamu dengan tiga kotak yang comel. Hadiah untuk adik-adik tersayang. Abang aku yang sorang ni memang cukup suka bagi hadiah untuk adik-adiknya yang perempuan. Yela perempuan je yang ada, adik lelaki tak ada. Kesian kan.

Taraa.. Dia tunjuk kotak-kotak dia kata sapa nak kena puji dia hensem dulu. 

"Haa sapa nak, puji abang hensem dulu. Doakan panjang umur, murah rezeki, dapat jodoh cepat-cepat ke." Abah, mak dan adik-adik bantai gelak. Geli pulak aku sesi puji memuji ni. Geli-geli pun suka (jangan pikiaq lain na) Heheh~  Aku orang first yang disuruh ambil hadiah. Aku sebenarnya malu nak puji orang. Dengan muka innocent aku cakap " Terima kasih." tapi kena di'ketawakan' bersama pulak. Tak menepati piawaian rupanya ucapan ikhlas aku tu. 

"Abang ijan sangat hensem. Semoga murah rezeki...." Fuyoo pestime ni puji orang macam tu. Rasa macam kurang dipercayai pulak. Amboi-amboi engko orang. Part adik-adik, aku tolong apa yang patut, tolong gelak. Kitorang ni nak kata suka puji-pujian dalam ahli keluarga memang nak dengar, payah sangat la. Itu yang bila kena puji tak tertahan nak gelak. Tak sabar nak tengok hadiah apa yang istimewa sangat dalam kotak yang abang bagi.

Buka-buka je ahaaa!!!




Terharu beb. Pergh terharu gua. Tak sangka betapa sayangnya seorang abang pada adik-adiknya. Sob sob sob. Dalam kotak tu ada dua helai tudung warna pink dan biru gelap, stokin dengan stongan. Beberapa minggu yang lepas dia ada tegur adik-adik pakai stokin, pakai stongan siap belikan stokin dan stongan (stokin tangan) untuk cover lengan sebab kadang-kadang kalau nak makan mesti terselak nampak lengan. Dah lama dah dia tegur sejak tahun lepas lagi. Aku faham kenapa dia buat macam tu. Bila aku balik kampung aku selalu perhati samada adik aku pakai stokin kalau keluar rumah. Alhamdulillah ada perubahan. Tak ape perlahan-lahan. Nak berubah perlukan masa. Biar sikit-sikit perlahan-lahan tapi sentiasa istiqamah.

Image : http://shahera-zahari.blogspot.com/2012/02/fashion-islam.html


Thank you abang. Semoga abang dimurahkan rezeki, berjaya dalam hidup, sentiasa tenang dan optimis dan dijodohkan dengan wanita yang solehah, penyejuk mata, penenang hati yang dapat melahirkan zuriat-zuriat yang soleh dan solehah juga. Doaku sentiasa mengiringimu. Ameen. InshaAllah. 
 
Ok la nak balik dah. As Salam.



 
S Pink Premium Pointer