kehidupan baru

14.7.11

Salam semua..
bersarang sudah blog aku ni, lama jugak tak update pape lepas habis exam hari tu.. hah 2 bulan lebih rasanya.. tapi rasa macam dah dua tahun, haha..lepas je habis exam aku terus stop berblogging pasai kat rumah aku tu tak ade berukBand, due bulan aku jadi suri rumah tangga sepenuh masa..hari2 schedule aku pagi kemas rumah, tengah hari masak, makan, tengok tv, tidoq..haaa sindrom loghat penang dah melekat sikit2..nak habaq sket na...



lepas dua bulan aku ingat nak cari kerja dah b0san sangat la dok buat kerja yang sama je...naik muak urat saraf aku, jadi aku ambik keputusan nak cari kerja kat penang lagipun kakak aku ada kat sana, nak kerja kt key-el mak aku tak bagi laa....

mak kata --> " hah tak payah la ko nak kojo kek sano macam2 pulak kang jadi aa..."

Jadi apa pun aku tak tahu...hikhik..
takpe takpe ikut la cakap mak aku, kang jadi ala2 anakku sazali lak kang ha..

Yeah, apabila sudah menjejakkan kaki dan badan aku kat penang ni..masyaAllah..panas ya AMAT..
kenapa bisa jadi begini dong...tak tahan ya..sampai demam selesema aku dibuatnya..tak macam kampung kelawar yang sejuk aman dan damai sejahtera..wah rindunyer...!!

Bermulanya pencarian aku dekat kilang2, pasar2 raya ( ade ke ) dah habis semua kilang kat penang ni aku dengan kakak aku pulun, tapi takda yang berkenan pun..bukan sebab high demand tapi pikir jugak lah pasal transport, jauh ke tak, suasana kerja macam mane, gaji berapa..

Pasal gaji tu aku tak kesah sgt la, yang penting ada transport dengan berapa jauh tempat kerja aku tuh, yolah pos time aku kojo selamo aku hidup ni...ni lah masanya nak merasa betapa peritnyer menjadi minah kilang.. Aku respect dengan orang2 yang kerja kilang ni. walaupun gaji tak seberapa tapi dieorang rajin cari duit lebih tanpa bantuan sesape..macam aku ni asyik mintak duit mak bapak aku je..tak tahu betapa susah nak cari duit...

Baru 6 hari kerja, satu mesej dari pihak ukm suruh pergi kursus pembina kat UPSI, nak bina ape pon aku tak tau la, haish baru nak merasa gaji pertama. nak amik cuti 3 hari nak jawab apa.. dah la baru kerja dah berani nak cuti lama2..takdak rezeki la tu.....teringat plak kat kak ila dengan adik ika...korang kerja baik2 ye... :)

Maybe aku balik my h0metown hari sabtu nih...Tanjung Malim i'm back bebeh...!!!
 
S Pink Premium Pointer