tO Kakak ipar tolOng baca..!!

16.3.11

Salam..
Oke moOd dah kembali seperti biase..entry kali ni nak stOry pasal bakal ipar kOrang.. seperti biase kOrang akan ditanya apa ciri2 bakal ipar yang kOrang suke?? haish pelik je soklan nie sepatutnya bakal ipar tu jadi bakal sOmi ke isteri.. mesti ade yang cakap...

"Ada kene mengena ngan aku ke ipar2 ni semua??"
"Bukan jadi bini/laki aku pOn.."

Memang la tak penting tapi untuk masa depan maybe sangat impOrtant la.. ini bukan ditujukan pada sesape...just for reminder...mari kita lihat apa ciri2 yang bOleh kita tengOk..

[ Pertama : Bertudung ]


[ Kredit to : hijab-scarf.com ]

Bertudung itu lebih indah kan?? sejuk ati mak kita tengOk menantu dia pakai tudung dari tengOk rambut kaler hijau, kuning, pink color sape yang tak berbulu mate tu tengOk rambut spesies tak serupa rambut..

Note : xde la Orang kampung sebOk mengata pasal rambut menantu mak kite tu.. yang jadi bakal sOmi pOn xde la dOse bertimbun2 Oleh kerana free shOw rambut isterimu di khalayak...

[ Kedua : Dalamannya lemah lembut ]

Ini terpulang pada individu la..ade yang nampak kasar luaran tapi dalaman baiknye die... ada yang nampak lemah lembut sekali marah tetibe keluar muka biskut tiger.. yang penting jangan tengOk luaran ye..carilah yang baik dalaman dan luaran..

Situasi 1 :
" Aku benci gile la ngan adik ipar aku tu.."
" Awatnya cek ??"
" SombOng nak mampuih..suka wat muka macam tak bersalah je.."
" Tu je kan.."
" Ada lagi, dia suka kutuk kitOrang belakang2.."

Note : ditakdirkan dapat kak ipar macam ni alamat hancurlah hubungan kekeluargaan sesame keluarga mentua ngan keluarga sendiri..mintak dijauhkan.. :)

[ Ketiga : Ringan Tulang ]

Bahagia je rasa kalau kite sebagai adik ke kakak dapat kak/adik ipar yang sangat rajin..dan ikhlas melakukannye..

Jikaku dapat kak ipar yang sangat lazy merana lah mak aku kena wat keje, masak pOn dia, mengemas pOn dia.. jaga anak pOn suruh mak jugak...kalau aku dapat kak ipar camtu aku lempang laju2...

Note : cian sangat mak kite yang semakin meningkat usia kena wat semua benda, at least ada menantu leh lah tOlong2 pe yang mampu.. Rajin jangan yang sekadar menunjuk..Biarlah dengan hati yang ikhlas..
xkecian ke tengOk mak kau buat kerja penat2 bini kau gOyang kaki...=_=

[ Keempat : Peramah dan Murah Senyuman ]

Aku suka kalau dapat kak ipar yang murah senyuman dan peramah...sejuk hati den bak ais yang mencair..same like my mOm la kan...xla rumah aku tu sunyi je sampai bOleh dengar cicak beranak..aku pOn akan mulakan Operasi gOsip penuh terhOrmat bersamanya.. keh3..~

Note: Semua Org pOn jadi suka ati dan gembira sampai ke telinga..

[ Kelima : Pandai masak ]


[ Kredit to : basikal-pancet.blogspot.com ]

Hati berbunga2 riang dapat kak ipar suka masak..leh aku goyang kaki sejenak bersama tom tom bak..lagi best kalau die reti wat macam2 jenis masakan yang tak pernah aku rasa dalam dunia ni..-hahaha- demand sangat dah tu..

Note : Bangun je pagi nampak sarapan pagi tersedia, bangun tido tengahari nampak makanan dah ade, tiba je malam, makanan terhidang dengah megahnya..wah terus gemuk gedebuk aku kalau dapat kak ipar yang suke masak..

[ Keenam : Solehah ]

Beruntung abang aku dapat isteri solehah..effectnye akan terasa kat aku...
Bila aku ade wat salah ada orang tegur2 kan...pOmpuan sesame pOmpuan lebih mengerti dan memahami.. sayup aku dengar kalau bakal kak ipar aku baca Al-Quran tiap2 hari..

Sungguh aku sangat suka..!!

Note : Akan mendapat seorang anak buah yang baik, soleh dan sOlehah dan menghOrmati aku sebagai mak teh yang cOmel [ dalam keadaan perasan ]..InsyaAllah..

[ Last : MenghOrmati Suami dan Keluarga Mentua ]

esOk2 suruh la abg ke adik lelaki cari bini yang pandai hOrmat keluarga mentua dan suaminya..means semua benda yang berkaitan suami dia akan hargai dan hOrmati.. tak ada lah dOk lebihkan mak sendiri je kan..kene 50:50 la..

Note : mak aku pOn xde kecik ati bila seOrang menantu yang pandai mengambil hatinya.. aku pOn tumpang gembira tengOk kegembiraan mak aku.. :)

Bukan main lagi aku ye...yang kawen nye bukan aku... tapi ini just my Opinion je kan..pada bakal2 yang nak kawen tu tOlong jadi yang terbaik untuk semua pihak.. xsemua orang perfect kan..mesti ada terkucil sana sini.. tapi yang penting apa yang rasa xelOk tu ubah2 la bagi elOk..

As Salam..

 
S Pink Premium Pointer