Update Minggu 1 : Misi Menaikkan Berat Badan

7.4.15


Assalamualaikum. 
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. 


Baiklah hari tu aku ada kata nak update tentang misi aku menaikkan berat badan kan?? Minggu lepas dengan kegigihan yang menggunung tinggi aku beli penimbang berat badan semata-mata nak tengok perkembangan berat badan aku yang tak berapa nak kembang. Entry minggu lepas aku pernah sebut tentang berat badan aku 46kg. Itu aku rasa berat badan aku beberapa bulan yang lepas. Sebab sepanjang aku timbang berat penimbang berat selalu tunjuk nombor 46.

Tadi aku timbang balik berat aku, seriously aku rasa terkejut beruk uolss. Fuhh!! rasa tak percaya pulak. Aku rasa penimbang berat yang aku beli ni menipu sangat. Tak percaya. Sungguh tak percaya. Aku rasa berat selebihnya tu tambah dengan berat baju, seluar, tudung aku la kot. Sebabnya bila aku jumpa kawan-kawan lama rata-rata deme cakap aku dah makin kurus dari sebelumnya. Pelik sangat dah haihh...Ok tak mau banyak cakap meh aku tunjuk berat badan aku sekarang.



Deiii..... Mengapa begini jadinya. Jujur ye. Aku baru minum susu sekali je. Sebab sebelum ni aku terlalu busy dengan meeting dan segala macam benda yang membuatkan aku memang tak sempat nak minum susu. Bersenam apatah lagi. Makan tu aku akui la aku banyak makan lately.

Kalau kat rumah aku akan makan pagi dengan nasi lemak atau roti canai selalunya.Tengahari aku makan macam biasa nasi+lauk. Petang aku makan la pisang, pizza or etc. Malam pun sama aku makan nasi+lauk. Tapi aku tak makan sikit-sikit. Aku makan banyak gile. Bila balik kajang aku terpaksa berjimat sikit sebab duit pun tak berapa nak banyak sangat. Makan pun 3 kali sehari tu wajib. No skip.

Itu pun tak berapa nak lalu. Yela makan kat luar selalunya dah sejuk dan rasa dia tak sama macam yang kita masak kat rumah. Kalau kat rumah aku selalu masak masakan yang aku suka makan. Nak masak kat rumah sewa, dapur gas sebelum ni tak ada. Sekarang owner baru beli dapur gas. Jadi boleh lah masak tapi itu pun kadang-kadang tak sempat nak masak. Lagi salah satu terbantutnya rasa nak masak adalah peti ais tak ada. Nak masak kena beli barang-barang untuk masak sekali tu je.

Jenuh.

Opss tak perasan pulak dah lewat nak sambung buat kerja nanti update lagi.
Kena kerja overtime la gini. Heee~
As Salam...... (^.^)



 
S Pink Premium Pointer