Put your trust in Allah ~

11.6.15


Assalamualaikum. 
Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang.


Dah lama tak update blog. Rasa nak kepam berapa bulan baru ada idea nak tulis entry baru. Nak tulis tentang apa ya?? Haa pada kome yang malas cuci baju macam aku ni haa, nak promote satu tempat yang sangat cantik dan suasana pun agak romantik. Siapa yang dah kahwin tu, sambil basuh baju boleh la berasmara dana sekejap dengan laki uols. Kedai ni baru je buka berapa bulan yang lepas. Nama kedai ni 'Workit Laundry' kat Jalan Reko, Kajang. Kat sini of course la ada mesin cuci extra sabun pencuci dan pengering pakaian, ada TV, wifi, kerusi urut, coin deposit machine, ruang menunggu dan tempat khas untuk pembaca novel. Nasib baik rumah sewa aku jauh dari kedai ni kalau tak dengan rasa riang gembira aku dapat wifi free. 


Sejak akhir-akhir ni, aku rasa resah gelisah. Banyak sangat fikir benda yang tak sepatutnya aku fikir. Nanti nak tengok cerita 3 idiot. Hee! Cerita hindustan yang banyak bagi inspirasi pada aku tentang kehidupan. Aku berpegang pada satu benda. Jangan terlalu fikirkan apa yang akan terjadi pada hari esok sehingga membuatkan kita rasa lemah. Kita hidup untuk hari ini. Buat yang terbaik untuk hari ini kerana kita tidak tahu adakah ada hari esok untuk kita. Oh ya, jangan salah faham dengan ayat tu. Aku tak cakap kau tak payah fikir masa depan langsung. Perlu jugak cuma jangan terlalu membebankan dan menyesakkan fikiran dengan memikirkan masalah sehingga terbawa-bawa sehingga ke hari seterusnya sebab secara tak langsung masalah tu akan membuatkan kau rasa down dan lemah semangat.


Baru-baru ni banyak sangat masalah yang datang. Mungkin ini ujian Allah untuk menguji kesabaran aku untuk hadapi masalah yang datang dalam hidup aku. Mungkin jugak aku belum cukup berusaha ataupun aku belum cukup ikhlas berdoa sungguh-sungguh pada Maha Pencipta. Aku taknak menunding jari pada sesiapa walaupun kadang-kadang sikap mereka agak menyesakkan jiwa aku. Tak semua Allah bagi senang-senang kita akan dapat. Sedangkan Nabi Muhammad, Rasulullah kita sendiri lalui pelbagai kesusahan, kepayahan dan ujian yang lagi memeritkan. Tak akan kita manusia biasa baru diuji dengan sedikit ujian, terus putus asa. Aku percaya kebahagiaan pasti akan datang nanti. In Sha Allah. 

Dah nak Maghrib. As Salam. 


 
S Pink Premium Pointer