Minggu 2 dan 3 : Misi Menaikkan Berat Badan

24.4.15


Assalamualaikum.
Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang.

[Image : www.gontor.tv]

Wah. Dah lama hamba tak meng'hupdate' misi menaikkan berat badan dalam minggu kedua sampai dah masuk minggu ketiga sudah. Bukan dah lupa tapi masa yang tak mengizinkan, tak dapat la saya post tentang misi tersebut. Oh ye sejujurnya aku tak minum susu minggu itu. Heee~ Malas. Tak ada masa nak bancuh susu tapi banyaknya kepada malas yang melampau + rasa loya tekak minum susu dutch lady. Nak tukar susu lain yang lagi sedap. Ada tak???Agak-agak ada tak susu perisa strawberi?? mangga atau epal? Kalau ada aku nak beli laju-laju.

Ok tak mau cakap banyak aku tunjukkan timbangan terkini. Sama aja. Tak banyak berubah lagi menurun ada la. Badan aku ni jenis cepat turun susah nak naik. Kalau naik tu kira gembiranya dalam hati. Ketawa riang. Penimbang tersebut menunjukkan berat terkini 49 kg turun sekilogram dari minggu pertama. See. 

 

Seperti kata-kata diatas "Man Jadda Wa Jada" - Sesiapa yang berusaha pasti akan berjaya.

Sudah terang lagi bersuluh aku belum cukup berusaha. Malas adalah satu penyakit hati yang susah aku nak buang. Kalau dilihat pada mata kasar aku malas nak minum susu tapi kalau dilihat keseluruhannya, malas itu memberi satu impak besar dalam pengurusan hidup aku. Orang kata macam tak ada matlamat hidup. Aku akan berusaha lawan rasa malas dan terus berusaha walaupun merangkak-rangkak. Nak berubah bukan senang tau. Kena ambil masa yang agak lama. 

[ Nak tembam sampai ke lubang cacing untuk puaskan hati orang ]

Ok. Mula minum susu balik. Nak gemuk sikit. Tak ada la orang ejek macam-macam. Sakit hati pun ada kadang-kadang. Tapi sabar ajalah. Kita tak boleh nak puaskan hati semua orang. Kalau badan terlalu sihat pun akan di'mengata'kan. Kalau badan kurus akan di'mengata'kan jugak. Dapat badan macam model baru orang puji. Nobody perfect yaa. Bersyukur dengan apa yang diberi Allah. Kalau dilihat sekeliling orang kurang upaya tu nak sangat fizikal yang sempurna. Orang kita asyik complain badan orang tu gemuk sangat, kurus sangat. Kalau orang tu takdak penglihatan, tak boleh dengar apa-apa at least dia takkan dihisab dekat akhirat nanti. 

Kita??

Ok la melalut banyak pulak nanti. Ok daa. As salam.

 
S Pink Premium Pointer