Aku

11.4.15


Assalamualaikum.
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Oh yeahh.. Dah lama tak post entry baru. Sangat-sangat busylah 'sangat'. Ok berbalik kepada tajuk, kalau tanya sesiapa mesti ada benda yang kita suka ada benda yang kita tak suka. Kalau semua benda korang suka itu memang terbaik.!!! Aman hidup kena marah pun suka, kena maki pun suka, kena penampar tetap suka.

Aku list 4 benda yang aku suka sangat kira tahap addict.

Aku tersangatlah suka pada benda-benda yang lutsinar tak kisahlah pencuci muka, fluorescent pen, pensel, gel mandian, beg, gula-gula dan banyak lagi. Aku suka tengok. Tempat yang paling best bila pergi shooping complex bukan kedai baju or kedai kasut, tapi mall yang ada kedai MPH. Dekat sana aku boleh tengok benda-benda yang tembus nampak dalam aku tak tau la disebut lutsinar ke apa. Aku boleh spend time lama-lama kat MPH tapi selalunya aku akan keluar dengan tangan kosong sebab aku suka tengok je. Bagi aku semua benda tu tersangatlah comel dan cantik. Lebih-lebih lagi warna merah jambu, coral blue dan ungu.

 
Aku rasa aku ni bukanlah orang yang pelik kalau aku katakan aku hanya suka air warna merah, putih or kuning. Tak kisahlah air tu perasa apa asalkan ada warna yang aku sebut tadi macam air sirap, air strawberi, jus tembikai, jus epal, sprite, mountain dew, air laici, air kelapa dan sewaktu dengannya. Sebab?? Entah aku pun tak pasti, tapi yang aku tau bila nampak je air tu, rasa macam sedap gila.


Imej : http://koleksiresepiterhebat.blogspot.com
Sebut pasal binatang, mesti ada yang kita tak suka dan suka. Aku geli dengan binatang yang lembik macam katak, cicak dan ular. Tahap kegelian aku tu tak ada la sampai terjerit macam orang kena histeria bila nampak si haiwan ni, tapi lebih kepada geli nak dekat. Tengok takpa tapi jangan dekat. Aku suka pada spider, ladybird, pepatung dan rama-rama. Sebab semua yang aku suka tu ada macam-macam warna. Aku suka benda yang berwarna-warni.

Imej : www.google.com
Aku suka sangat meng'usyar' stabilo pencil/pen color, sharpie marker, crayon, oil pastel color. Aku banyak sharpie marker. Aku tau beli je tapi malas guna. Nak melukis tak pandai. Boleh tak macam tu?? Mungyo oil pastel tu aku suka jugak sebab texture die kesat-kesat sikit tapi bila melukis, memang mencomotkan segala jari-jari. Tak sampai setahun dah patah-patah anak buah main. Stabilo pencil color yang banyak gila tu pun aku pernah ada. Tak tahan lama pun anak buah punya kerja jugak entah hilang kemana.

Pen warna stabilo memang my favourite masa zaman study dulu. Kalau dikira-kira sejak aku start beli aku rasa dah boleh jual balik kat kedai. Sama jugak la entah macam mana boleh hilang pulak. Sejak dari tu aku malas nak beli. Aku suka tengok je sambil conteng-conteng kertas sedia ada kat MPH tu kekononnya macam nak beli tapi maaf aku hanya nak cuci mata.


Imej : www.google.com
Imej : www.google.com
Imej : www.google.com

Aku sebenarnya memang malas nak taip panjang-panjang. Takdak mood sebab memikirkan banyak kerja. Nampak tak penulisan aku sekarang. Bosan gila. Nampak sangat takda life. Heee~ Pergi kerja, balik kerja, makan, tidur. Ok laa. Daa. As salam.


 
S Pink Premium Pointer