Kalaulah saya begini dari dulu.. ♡

21.1.11


Salam..
Mesti semua pernah bertanya pada diri sendiri kalau lah aku begini dan begitu..sama juga macam ct..ungkapan kalau itu seringkali ct sebut tapi ct tak pernah nak berusaha untuk dapatkan apa yang ct nak..Berulang kali ct sebut tapi sampai sekarang masih tak ada perubahan..sebab apa?? sebab tiada keyakinan diri..malu, takut dan sebagainya..ct pernah bagi tau 'what i want t0 be' pada sorang kawan ct - kak r0s..tibe2 masuk soal kawen..ct pun dah lupa mcm mana leh mula subjek yang tak masuk exam ney..



ct :  aku tak tau nak kawen dengan sape umur dah 23 dah..tapi aku nak kawin 2 tahun lagi..(senyum)
kak ros : xpe hang muda lagi..abeh laki yang aritu dok call2 tu macam mana?
ct : *terkejut - ha?? owh tu membe je la.. (senyum lagi)..nama dia fiz..
kak ros :  Yela tu..
ct  : betul lah nanti kalau aku nak kawen aku nak cari ustaz...tengok la tiga empat tahun lagi mesti ko terkejut tengok perubahan aku, aku nak pakai tudung labuh..haha..
kak r0s : baguslah kalau mcm tu..hehe

Di sebalik ketawa ct tu mesti kak ros anggap ct main2x...tapi memang itu lah impian ct..memang dah lama dah..

Pernah satu hari tu location : medan gopeng, ipoh..ct ternampak gadis2x yang bertudung labuh..Tapi mata ct tertumpu pada salah sorang dari gadis2x tersebut..ct sebut perkataan gadis sebab kesopanan mereka dalam berpakaian melambangkan keperibadian mereka..tapi kita bukan boleh jangka even bertudung labuh pun ada yang tergelincir juga..n0body perfect at all..Haa berbalik pada sorang gadis yang ct cakap tadi..Sebelum tu ct tak nak ka0 orang pikir bukan2x ct bukan les oke..!! silap tu..

ct ralit tengok dia sebab kesopanan dari segi tutur kata dia..cara dia berpakaian, wajah dia..macam ada cahaya dan buat orang senang tengok dia..ct tgk lama sangat sampai bus ct sampai..dalam hati "Kalaulah aku boleh jadi seperti dia...."



Kalau dan kalau dan kalau..
Tapi semua tu dalam mimpi je.
Tak pernah nak berusaha.. MasyaAllah..

Pernah kawan bertanya:

si p0lan : ka0 pelik tak kalau orang tu dulu pakai ketat2x tudung pun tak pakai tiba2x pakai tudung labuh??
ko rasa pelik tak??
saya : erm bagi aku la kn mybe sebab dia nak berubah kot..
si p0lan : tapi aku lagi pelik kalau perempuan tu tudung labuh tapi perangai menggedik tak tentu pasal.. kalau bercakap lembut je, suara p0n kdg2x aku xdengar..tapi bila nampak laki gedik nak mati..
saya  : (gelak je)  Ada ke perempaun macam tu?? mood : Pelik...

Terlalu ramai ct jumpa tapi ct tetap suka tengok yang bertudung labuh..hehe..pelik kan..sebab ct nak jd sebahagian dari mereka..InsyaAllah jika diizinkan Allah hidup di muka bumi ini lagi..ct selalu berkata dalam diri untuk berubah menjadi yang lebih baik dari sebelumnya..tapi hakikatnya kekuatan untuk mengubah diri itu masih belum ada dalam hati.. Mungkin terlalu lemah iman ini..Moga Allah memberi jalan untuk mempermudahkan hijrah ct ini..Amin..
 
S Pink Premium Pointer